22 november 2019 Door Sam 284 Views

Het grote koffiebar onderzoek 2019

Koffie drinken in koffiebars is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Zo heeft bijna elke stad wel een koffiebar met specialty coffee. De koffiebars worden vaak gezien als “een tweede huiskamer”, “buurtcafé” of “werkplek” voor mensen. Maar wat maakt of breekt een goede koffie ervaring in een koffiebar?

Horecava 2020

In september 2019 heeft Koffietje.nl 100 koffiebars in 30 dagen bezocht door heel Nederland. Onze ervaringen over het aanbod van specialty coffee in koffiebars worden gedeeld op de Horecava in Amsterdam RAI 2020.

”Wat maakt of breekt een goede koffie ervaring in een koffiebar? ”

In dit onderzoek willen wij de verwachtingen van andere koffiedrinkers vergelijken met het aanbod van de koffiebars. Wij willen weten wat jij belangrijk vindt aan een koffiebar. Waarom kom jij terug bij een koffiebar? Is het de perfecte koffie of toch door het heerlijke sfeertje die er hangt? Laat het ons weten!
Vul de enquête in

WINACTIE!

Heb je de enquête al ingevuld? Vergeet dan niet mee te doen met onze winactie. Wij geven namelijk 20x verse koffiebonen voor thuis weg! Dit zijn specialty coffee bonen van vier verschillende koffiebranders uit Eindhoven:

De winnaars van deze winactie worden aan het einde van december bekend gemaakt via Facebook, Instagram & YouTube. Mocht je hier in de tussentijd vragen over hebben, mail ons dan gerust.

Sneak preview

Uiteraard snappen we dat je ontzettend nieuwsgierig bent naar de uitslag van de enquête en het onderzoek naar koffiedrinkers en specialty koffiebars in Nederland. Daarom vind je hieronder een paar leuke statistieken (die we op 13-12-2019 voor het laatst hebben bijgewerkt). Is je honger hiermee niet gestild? Dan zul je toch echt nog even moeten wachten 😲

Respondenten
Respondenten 809
Deelnemers winactie
Winactie 509
Man
Man 38%
Vrouw
Vrouw 62%
Sam Lasaroms

Sám is een echte levensgenieter en houdt ervan om in het middelpunt te staan. Met passie voor fotografie en reizen, kan ze haar energie en enthousiasme kwijt in Koffietje.nl.